Tudományos Diákkör a Csokonaiban
2010. november 17-én a Csokonai Vitéz Mihály 12 Évfolyamos Gimnázium a hagyományok szerint CSTDK napot szervezett. Tanárok és diákok előadásokat tartottak különböző témákról. Az előadások csupán 45 percesek voltak. Érdekes információk hangzottak el, amit fel tudunk használni az életben. Az iskola célja ezzel az volt, hogy a diákok olyan dolgokról is tudjanak, amit nem tanítanak az intézményben.
Én három előadáson voltam, mindegyik nagyon érdekes volt. Az egyik arról szólt, hogy valóban megbetegedhetünk, ha elhisszük, hogy betegek vagyunk. Projektorral vetítettek nekünk egy filmrészletet, ami tudatosította: Ha erősen akarunk valamit, akkor azt el is érhetjük!
Okosabb is lettem, mert azt is megtanultam mindörökre, hogy ha majd felnőtt leszek, ne halogassam a számlák befizetését, mert csak gyűlni fog és gyűlni fog a tartozás. Az előadások végén adtak egy értékelő lapot, amin 1-7-ig lehetett pontozni az elhangzottakat. A program így már tehetségkutatás lett, mert aki a legtöbb pontot kapta, az lett a nyertes.
Szórakoztató és tanulságos volt ez a szerda, nekem nagyon tetszett. Ezután már úgy néztem erre a napra, hogy érdemes volt iskolába jönni! Másoktól is megkérdeztem, hogy mi volt a véleményük az előadásokról. Sokan pozitív dolgokat mondtak. Örömmel hallottam, hogy diáktársaimnak és a tanároknak is tetszett a CSTDK programja, hasznos információkkal lettünk gazdagabbak.
/Ferenczi András 9.A osztályos tanuló/
Ebben a tanévben is november 17-én névadónk születésnapján került megrendezésre iskolánkban a Csokonai nap. Ezt az eseményt a CSTDK szervezi hagyományteremtés céljából. Ez a délelőtt mindenkinek nagyon emlékezetes marad, hiszen az elsős és a kilencedikes tanulókat ilyenkor avatják az iskola diákjává, ajándékot kapnak, nyakkendőt kötnek a nyakukba. Az aulában egyforma színekben felsorakozva együtt mormoltuk a fogadalom szövegét, mely kifejezi összetartozásunkat.
Tanáraink szeretnék, ha éreznénk, emlékezetes diákévek várnak itt ránk, felnőttként visszavágyunk majd a „nyakkendős” perceinkre is.
A Csokonai nap másik célja, hogy szórakozva is tanuljunk. Minden diák választhat, milyen előadásokat szeretne aznap meghallgatni. A kínálat bőséges, az előadók diákok. Talpraesettebb társaink hozzánk közel álló témákról beszéltek nekünk, mi pedig pontokkal értékeltük felkészültségüket.
Én épp csak 2 hete lettem Csokonais diák így azokat az előadásokat választottam, ahol osztálytársam volt az előadó. Pintér Flóra először egy történelmi áttekintést olvasott fel a kémia történetéről. Ez a tárgy sosem volt az erősségem, ezért is jó, hogy új megvilágításban lássam az atomok és a molekulák szerepét.
A francia divat története azért volt tanulságos, mert most kezdtem ezt a nyelvet tanulni, így közelebb kerülhetett hozzám ez az ország.
A harmadik témakör a fiatalság egyik leggyakoribb ellenségéről a drogokról szólt. Megtudtuk, mire, hogyan figyeljünk, hogy kerülhetjük el a veszélyeket.
Az előadások után néhányan összeültünk és megbeszéltük a hallottakat, valamennyien új ismeretekkel és élményekkel gazdagodtunk.
Örülök, hogy a Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium diákja lehetek.
/Nagy Renáta 9.B osztályos tanuló/