Mivel iskolánk idén ünnepli a 30. születésnapját, ezen a napon, ami a 2019-es év 30. tanítási napja volt, minden a 30-as szám körül forgott. 30 perces órákat tartottunk, majd 13 órakor kezdetét vette a verseny. Az osztályok négyesével váltották egymást, egy óra alatt négy feladatot kellett teljesíteniük. Volt „ Ki mit tud az iskoláról”, ahol 30 kérdésből kellett minél többet megválaszolni 15 perc alatt. A megszerzett pont itt a szerencsétől is függött, hiszen a különböző kérdésekhez más-más pontszám tartozott. A helyes válaszok után kinyithattak egy „széfet”.
Nagy sikert aratott a „Mi is voltunk gyerekek. Találd ki a neveket!” feladat,
amelyben tanárokat kellett felismerni a
kiskori képeikről. A „Mennyi? 30. Mi 30? Mi mennyi?” feladatban diódobálással
lehetett pontot szerezni, de csak miután felsoroltak harmincat egy kihúzott
kategóriából. A legügyesebbek akár 300 pluszpontot is kaphattak, ha minden
dióval beletaláltak a 30-as tojástartóba. A diákok kedvence valószínűleg a 4.
feladat volt, hiszen ebben végre „legálisan” használhatták a telefonjukat.
Iskolánk névadójának egyik megzenésített versét, A reményhez címűt kellett
meghallgatni a Kávészünet együttestől. Ezután indulhatott a vetélkedés. Ki
emlékszik, hogy szóltak pontosan a verssorok? A kahoot.com oldal nyújtott
segítséget, hogy izgalmassá tegyük ezt a feladatot. Minden diák önállóan
versenyzett, és az osztály csak akkor kapott pontot, ha legalább a diákok fele
helyesen tudta a választ. Ennek eldöntését a kérdések utáni oszlopdiagramok
segítették. Mivel a legkisebbeknek, az
alsó tagozatosoknak ez a vers túl nehéz lett volna, nekik más feladatot kellett
teljesíteni. 30 tárgyat kellett beazonosítaniuk tapogatással, majd továbbsúgni
az osztály többi tagjának.
A négy feladaton kívül még számos pluszfeladattal szerezhettek pontot az első
díjra pályázó osztályok. Lehetett titkosírással írt Csokonai-verscímeket
megfejteni, logi-sztorikon gondolkodni, menetlevelet díszíteni, osztályplakátot
alkotni, de készíthettek fotót is, melyen az osztály tagjai a 30-as számot formálták
meg, illetve gyűjthettek információkat mindenről, ami a 30-as számmal
kapcsolatos.
A nap zárásaként fergeteges hangulatban került sor a Csokonai hasonmás
versenyre. Az osztályokból egy-egy diákot öltöztettek be Csokonainak. Közülük
az iskolavezetők választották ki a költőre leginkább hasonlítókat. Minden
tagozatnak meglett a saját „kis hasonmása”.
Jó hangulatú, izgalmas feladatokkal tarkított nap volt, ahol diák és tanár
egyaránt jól érezhette magát.
A verseny legjobbjai:
1-6. évfolyamon: 7-12.
évfolyamon
1. helyezett: 5. c osztály 1.
helyezett: 9. A
2. helyezett: 3. b
2. helyezett: 11. A
3. helyezett: 6. c 3. helyezett:
7. b