Eseménynaptár
H K SZ CS P SZ V
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Hírek
Ügyeleti napok
Határtalanul! - Séta a Bányavárosokban
A 7.b kirándulása.
Hazártalanul! - Erdélyben jártak 7.a és c osztályosaink
Gimnáziumi beiratkozás
Leendő 9. évfolyamosok szülői értekezlete
Tisztelt Szülők! A leendő 9. évfolyamosok szülői értekezlete május 27-én, hétfőn 17 órától lesz.

CSVMG E-NAPLÓ

KRÉTA
Képtalálat a következőre: „kréta”(forrás: pixabay.com)

A Krétában már elérhető az e-ügyintézési felület.
30-as nap a Csokonaiban
Február 13-a különleges nap volt a CSVMG-ben: a jubileumi év programsorozatának részeként játékos vetélkedésben mérhették össze tudásukat diákjaink.

Mivel iskolánk idén ünnepli a 30. születésnapját, ezen a napon, ami a 2019-es év 30. tanítási napja volt, minden a 30-as szám körül forgott. 30 perces órákat tartottunk, majd 13 órakor kezdetét vette a verseny. Az osztályok négyesével váltották egymást, egy óra alatt négy feladatot kellett teljesíteniük. Volt „ Ki mit tud az iskoláról”, ahol 30 kérdésből kellett minél többet megválaszolni 15 perc alatt. A megszerzett pont itt a szerencsétől is függött, hiszen a különböző kérdésekhez más-más pontszám tartozott. A helyes válaszok után kinyithattak egy „széfet”. 


Nagy sikert aratott a „Mi is voltunk gyerekek. Találd ki a neveket!” feladat, amelyben  tanárokat kellett felismerni a kiskori képeikről. A „Mennyi? 30. Mi 30? Mi mennyi?” feladatban diódobálással lehetett pontot szerezni, de csak miután felsoroltak harmincat egy kihúzott kategóriából. A legügyesebbek akár 300 pluszpontot is kaphattak, ha minden dióval beletaláltak a 30-as tojástartóba. A diákok kedvence valószínűleg a 4. feladat volt, hiszen ebben végre „legálisan” használhatták a telefonjukat. Iskolánk névadójának egyik megzenésített versét, A reményhez címűt kellett meghallgatni a Kávészünet együttestől. Ezután indulhatott a vetélkedés. Ki emlékszik, hogy szóltak pontosan a verssorok? A kahoot.com oldal nyújtott segítséget, hogy izgalmassá tegyük ezt a feladatot. Minden diák önállóan versenyzett, és az osztály csak akkor kapott pontot, ha legalább a diákok fele helyesen tudta a választ. Ennek eldöntését a kérdések utáni oszlopdiagramok segítették. Mivel a  legkisebbeknek, az alsó tagozatosoknak ez a vers túl nehéz lett volna, nekik más feladatot kellett teljesíteni. 30 tárgyat kellett beazonosítaniuk tapogatással, majd továbbsúgni az osztály többi tagjának. 


A négy feladaton kívül még számos pluszfeladattal szerezhettek pontot az első díjra pályázó osztályok. Lehetett titkosírással írt Csokonai-verscímeket megfejteni, logi-sztorikon gondolkodni, menetlevelet díszíteni, osztályplakátot alkotni, de készíthettek fotót is, melyen az osztály tagjai a 30-as számot formálták meg, illetve gyűjthettek információkat mindenről, ami a 30-as számmal kapcsolatos.


A nap zárásaként fergeteges hangulatban került sor a Csokonai hasonmás versenyre. Az osztályokból egy-egy diákot öltöztettek be Csokonainak. Közülük az iskolavezetők választották ki a költőre leginkább hasonlítókat. Minden tagozatnak meglett a saját „kis hasonmása”. 


Jó hangulatú, izgalmas feladatokkal tarkított nap volt, ahol diák és tanár egyaránt jól érezhette magát.


A verseny legjobbjai:

1-6. évfolyamon:                                               7-12. évfolyamon
1. helyezett: 5. c osztály                                   1. helyezett: 9. A
2. helyezett: 3. b                                                2. helyezett: 11. A
3. helyezett: 6. c                                                 3. helyezett: 7. b

                                                                                                                                                        Rózsa Andrea