Eseménynaptár
H K SZ CS P SZ V
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Hírek
Nyári TÁBORJÁRÓ EXPEDÍCIÓ rendkívüli árengedménnyel!
Tájékoztató és jelentkezési lap:
Gimnáziumi felvételi jegyzék
Csokonai ECHO - 6. szám
Megjelent a Csokonai ECHO márciusi száma, benne többek közt: a testvériskolánk bemutatása, interjú a leendő 9-es osztályfőnökökkel, valamint Fölker Sára röplabdázóval, művészeti és kadét programok, iskolai rendezvények, s persze ismét sok-sok siker.
Pótfelvételi március 14-én
Szóbeli felvételi beosztása

CSVMG E-NAPLÓ

KRÉTA
Képtalálat a következőre: „kréta”(forrás: pixabay.com)

A Krétában már elérhető az e-ügyintézési felület.
Önfejlesztő Iskolák régiónap
Régiónap

2013.október 18-án az Önfejlesztő Iskolák Egyesület Régióközpontjában, az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnáziumban „Integráció és inklúzió az iskolában„ címmel pedagógiai délelőttöt tartottak. Ezen a szakmai rendezvényen több, mint 80 pedagógus tanácskozott.

Tóthné Nyiszteruk Hilda az iskola igazgatója, dr. Kovács Géza az Önfejlesztő Iskolák Egyesület elnöke és Tóth Anett régióvezető köszöntötték a résztvevőket: a kerületi iskolák képviselőit, az EGYMI munkatársait, az Önfejlesztő Iskolák Egyesület tagintézményeit, kik Székesfehérvárról, Szolnokról, Ajkáról és Budaörsről érkeztek, valamint az intézmény tantestületét.

„Ezen konferencia egy szakdolgozati kutatás folytatásaként valósult meg. A kutatás témája: Az integráció hogyan segíti a beilleszkedési tanulási és magatartászavaros, ill. a speciális nevelési igényű tanulók felzárkóztatását. A 90 válaszadó, kik szülők, tanulók és pedagógusok visszajelzései alapján egyértelmű, hogy jó úton haladunk. De hogyan tovább és mit kell tenni ahhoz, hogy elmondhassunk magunkról, hogy napi munkánk során teljesítettük azon elvárásokat, melyet az inklúzív pedagógia elvár?…” - ezen gondolatokkal nyitotta meg a régióvezető a konferenciát. Témáját tekintve a régiónap a pedagógusokban felmerülő, és az oktatás folyamán nap, mint nap jelentkező problémára  keresi a választ.

A válaszadók a szakma nemzetközileg is elismert előadói.

Dr. Bábosik István a neveléstudományok doktora az „Empatikus bánásmód feltételei” c. előadásával lehengerelte a hallgatóságot. „Ha ilyen bánásmódot szeretnénk kialakítani tanulóinkkal, a szükségleteiket nem szabad figyelmen kívül hagyni. A szükségletekkel nem lehet játszani, hogyha erős pozitív kapcsolatot akarunk elérni.”- hangsúlyozta a professzor úr. Sok használható ötletet és tanácsot hallottak a pedagógusok, melyeket napi munkájuk során alkalmazni tudják.

A nap második előadója dr. Réthy Endréné az integráció és inklúzív pedagógia nemzetközileg elismert szakértője. Előadásában az „Inklúzív pedagógus és inklúzív szellemiség”  ismérveit hangsúlyozta. „Az integráció és az inklúzió két külön fogalom. Míg az egyik a befogadásról (integráció), addig a másik az elfogadásról (inklúzió) szól. Nem szabad a kettőt összetéveszteni. Az inklúzió Magyarországon gyermekcipőben jár, hosszú, lassan alakuló folyamat, míg az út vége felé érhetünk. Integrációnál és inklúziónál nem szabad figyelmen kívül hagyni az egyéni bánásmódot, a differenciált oktatási formát.”  

Hargitai Enikő, a Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat vezető helyettese az Inklúziós Index gyakorlati használatát mutatta be. Ez egy olyan fajta - az iskolafejlesztéshez használható -  útmutató, melyet egy kérdéssor keretében rögvest kipróbáltak a pedagógusok.

.A nap zárásaként az intézmény vezetője, Tóthné Nyiszteruk Hilda átadta az okleveleket

„Az én iskolám” c. tanulóknak meghirdetett rajz- és makett pályázat győzteseinek.

Ezen csodálatos és kreatív munkákat a Művészeti munkaközösség kiállítás formájába öntötte és bemutatta a résztvevőknek.

Tanulók fantáziája felülmúlhatatlan, hiszen a pályaműveikből egyértelműen tükröződik a sport szeretete: az uszoda, a gördeszka pálya, a kosárlabdapálya, a jógaterem hiánya.

Az állatok szeretete: állatbolt nyitása.

A művészetek is jelen vannak pályaműveikben, hiszen karaoke szobát, tv szobát, divattermet is elképzeltek.

A szabadidő helyes eltöltéseként buli-suli, farsang, számítógépterem és úgynevezett mindenes terem és a harmadik emeleti terasz az elképzelésük a jövő iskolájáról.

Az egészséges táplálkozás megteremtőjeként ízlésesen berendezett éttermet szeretnének.

Nem ez volt az első, sem az utolsó régiónap, mely ebben az iskolában szerveződött.

A részletes program megtekinthető itt.

Fényképek a Galériában találhatók.