Eseménynaptár
H K SZ CS P SZ V
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29  
Hírek
Szóbeli felvételi vizsga beosztása
A beosztás kattintás után, a linken keresztül érhető el.
Jelentkezz nyári Táborjáró Expedíciónkra!
Ismét megrendezzük nyári táborunkat a Törökmezőn, melynek célja a legendás cserkész-, vagy úttörőtáborok hangulatát felidéző, élményközpontú gyerekközösség működtetése, hasznos praktikák elsajátítása. Hagyományőrző programok, ötvözve a legmodernebb külföldi és belföldi ismeretekkel.
Ebédbefizetés
Szeretetcsoki
Oklevelet kapott iskolánk a programban való önzetlen részvételért.
Az Educatio kiállításon jártunk
Ahogy az iskolánkban már hagyomány, gimnáziumi tagozatunk minden osztálya kilátogatott a 20. Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállításra, ahol hazai és külföldi egyetemek, főiskolák, piacvezető cégek, valamint nyelviskolák mutatták be képzési lehetőségeiket a diákoknak. A kiállításon készült fényképek iskolánk Facebook oldalán tekinthetők meg.

CSVMG E-NAPLÓ

KRÉTA
Képtalálat a következőre: „kréta”(forrás: pixabay.com)

A Krétában már elérhető az e-ügyintézési felület.
Ilyen volt a CSTDK
Harmadik alkalommal, de idén más formában és céllal rendeztük meg a CSTDK-t.

 

CSTDK  NO 3

Keleti blokk letölthető innen

2009. február 24-én egy szürke keddi napon érdekes előadásokat hallhattunk és láthattunk a Csokonai Vitéz Mihály 12 Évfolyamos Gimnázium első két tanítási órájában. Osztályonként átlagosan két-két tanuló - esetenként több - készült fel erre a napra, s szenzációs dolgok hangzottak el tőlük. A  Csokonai Gimnázium rendezvénye a CSTDK - vagyis a Csokonaisok Tudományos Diákköre - elnevezést kapta.

Már harmadik alkalommal, de idén más formában és céllal rendeztük meg a CSTDK-t. A feladat most az volt, hogy egyéni vagy tanári segítséggel készüljünk fel egy-egy előadásra, amelyet a diáktársak előtt fogunk bemutatni. A rendezvény különlegességének az számított, hogy az elsősöktől az érettségizőkig mindenki olyan előadásra ülhetett be, amelyet maga választott. Ezért találkozhattam például az 5. a osztályos Hangya-farm előadáson nemcsak tanárokkal, hanem érdeklődő 10.-es középiskolással is.

A fellépő diákok egy szabadon választott, számunkra kedves vagy érdekes témáról adtak elő a népes hallgatóság előtt. Volt, aki kisebb-nagyobb technikai segítséggel prezentált, míg mások meggyőző felkészültségükkel, érdekes fejtegetéseikkel tartották fenn a figyelmet. Kisebbfajta bemutatókat is láthattunk filmrészletek, hangszerek, kellékek és ábrák felhasználásával.

Előadóink témái igen sokszínűek és változatosak voltak, néha meglehetősen meglepőek. Csak hogy párat említsünk: volt szó a pókertörténetről, a dobolásról, a filmszínészetről, a népzenéről, a csillagászatról, a táncról, a rastákról, az agykontrollról és még rengeteg mindenről.

Két nagy sikerrel előadó diákot kérdeztünk meg arról, hogyan választották ki a témájukat, mennyi időt és energiát fektettek a felkészülésbe, milyennek érezték ők maguk az előadást. Egyik előadónk, Zele András 11.A osztályos tanulónk - a filmszínészetről mesélt -, míg másik remek előadónk, Alsószentiványi Áron 12.A osztályos diákunk volt, aki a póker játék történetével kápráztatott el minket. Mindketten pozitív élményként élték meg saját fellépésüket. Ugyan megemlítették a kis lámpalázat, és hogy milyen iszonyatosan nehéz 45 percig folyamatosan, összefüggően, helyesen beszélni, azért a hallgatóság tetszését és elismerését örömmel fogadták. További sikeres előadóink közé tartozott: Bogáncs Dániel (9.B) az agykontrollal, Sipos Alexandra (11.B) Róma című előadásával, Görög Dorottya (11.A) a hajszobrászat rejtelmeinek bemutatásával.

Valójában az összes fiatalt elismeréssel illethetjük, akiknek volt annyi bátorságuk, hogy kiálljanak társaik és tanítóik elé, és beszéljenek szépen, összeszedetten kedvenc témájukról. A „tudományok fiatal professzorai” azt mondták, hogy könnyebb olyan témáról beszélni, amihez jobban értenek. Szívesebben felelnek így, mint amikor egy bonyolult, nehéz kifejezésekkel tarkított fizika felelettel kell kiállni az osztály elé.

Ezen a rendhagyó délelőttön – nem hagyományos tanórákon – tanultunk. A CSTDK érdekes, tanulságos és újszerű volt valamennyi diák és tanár számára. Úgy hírlik, hogy jövőre lesz folytatás; egy egész tanítási napot terveznek a tanárok a tudományos ismeretterjesztésnek.

Nekünk tetszik az ötlet!


Cserháti Erika
10. A osztályos tanuló
Csokonai Gimnázium