Eseménynaptár
H K SZ CS P SZ V
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Hírek
"A szürrealista mozgalom Dalítól Magritte-ig" című kiállításon jártunk
A Magyar Nemzeti Galéria szürrealista tárlatát tekintették meg kilencedik évfolyamos humánosaink, ahol olyan művészek alkotásai láthatók, mint Salvador Dalí, Rene Magritte, Joan Miró, Alberto Giacometti vagy Pablo Picasso.
Jelentkezz az ausztriai kirándulásunkra!
Német nyelvet tanuló diákjainknak szervezünk kirándulást Ausztriába 2020. április 20-ra. Ha vonatoznál a semmeringi hágón, vagy épp ellátogatnál a Lindt csokoládégyárának boltjába, jelentkezzetek minél hamarabb némettanárodnál!
Maratoni futás Fényes Gyuri emlékére
Néhai osztálytársukra emlékezve futottak a 11.a tagjai a Spar Budapest Maratonon.
Farkas Bertalan látogatott el hozzánk
Péntek délután különleges vendéget köszönthetett a díszteremben egybegyűlt közel száz érdeklődő: Farkas Bertalan, az első - s ezidáig egyetlen - magyar űrhajós beszélt életútjáról és munkásságáról.
Ebédbefizetés, 2019 november

CSVMG E-NAPLÓ

KRÉTA
Képtalálat a következőre: „kréta”(forrás: pixabay.com)
Lettországi eTwinning élményeim
Június 5-8. között részt vehettem az eTwinning lettországi Valmierában rendezett szemináriumán, melyen összesen kilenc ország képviseltette magát: Ausztria, Belgium, Bulgária, Csehország, Észtország, Finnország, Lettország, Szlovákia és Magyarország, ahonnan hárman mehettünk ki s annak ellenére, hogy előtte nem ismertük egymást, nagyon hamar megtaláltuk a közös hangot. A szeminárium témája a „szabadtéri tanulási módszerek” volt.

A kiutazást megelőzően mind az Oktatási Hivataltól, mind a lett szervezőktől megfelelő és teljeskörű tájékoztatást kaptunk, a program mindkét részről kifogástalanul elő volt készítve.

Az első napunk főként az utazással telt: Budapestről Varsóba, onnan pedig Rigába repültünk, majd a szervezők által biztosított transzferrel jutottunk el az észt határtól mintegy 50 kilométerre fekvő Valmierába. A regisztrációt követően este 6 órától vette kezdetét a foglalkozás: rövid tájékoztatás után játékos formában bemutatkoztunk, majd lehetséges projektpartnereket keresve csapatokat alakítottunk. Én egy finn és egy lett kollégával alakítottam csapatot a közös érdeklődési köreink miatt, amik a történelem, a kultúrtörténet és a művészet voltak.  

A második nap a szabadtéri tevékenységek jegyében telt. A délelőttöt az Érzékek Parkjában (Sajútu Parks) töltöttük, ahol már az előző nap kiválasztott projektpartnereinkkel együtt mozogtunk. A program lényege a csapatépítés volt: elkezdtünk közösen gondolkodni, együttműködni, ami későbbi közös munkák alapjául szolgált. Délután múzeumpedagógiai foglalkozásokon vettünk részt: először egy gyógynövényes kertet látogattunk meg, s megbeszéltük, ezt hogyan, milyen módszerekkel, milyen tantárgyakkal összekapcsolva lehetne feldolgozni a diákokkal, majd két részre osztották a csoportot: az egyik fele történelmi, másik fele pedig művészeti foglalkozáson vett részt – én az utóbbira mentem. A foglalkozások értékelése után már elkezdett körvonalazódni projektötletünk. Kora este a Scavenger hunt nevű játékkal felfedeztük Valmierát, melynek keretében az Actionbound nevű appot (actionbound.com) alkalmaztuk, amit érdemes minél több tanárral megismertetni, mert nagyon hasznos lehet az oktatásban, s a diákok hamar megkedvelnék.

A harmadik napunkat az URDA nevű hulladékfeldolgozó és újrahasznosító üzemben kezdtük. Az általános bemutatás után kimentünk terepre és belestünk az URDA-ban zajló folyamatokba, majd műhelyfoglalkozáson vettünk részt, ahol kísérleteket végeztünk és fogkrémet is készítettünk. Délután már csapatok szerint ültünk össze és kidolgoztuk közös projektünk pontos részleteit. A finn és a lett kollégával végül úgy döntöttünk, hogy projektünk címe „Famous national characters” lesz, melynek keretében nemzeteink egy-egy ismert mitológiai témáját dolgozzuk fel – a finnek a Kalevalát, a lettek Lacplesis, mi, magyarok pedig a Csodaszarvas történetét - egy karakter bemutatásán keresztül. A projekt megvalósítása körülbelül 6 hónapot fog igénybe venni és tartalmazni fog iskolai és nemzetközi szintű képzőművészeti pályázatot és kiállítást, valamint nemzetközi kahoot-kvízversenyt is. A projektünk menetét iskolám, az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium honlapján és Facebook oldalán is dokumentálni kívánom.

A negyedik napon foglalkozás már nem volt, így délelőtt volt egy kis szabadidőnk Valmierában. Délben a transzferbusszal visszamentünk Rigába, ahol jutott idő egy rövid városnézésre is, majd varsói átszállással repültünk haza Magyarországra.

Az eTwinninggel kapcsolatos tapasztalataim rendkívül pozitívak. Mind a magyar, mind a lett szervezés, valamint a szeminárium is kifogástalan volt, csakúgy mint az elhelyezésünk (Hotel Wolmar****) és az ellátásunk. Az összes foglalkozása tökéletesen volt felépítve, a koordinátorok végig kézben tartották az eseményeket, kedvesek és segítőkészek voltak. Minden feladatnak megvolt a maga pedagógiai szerepe, és lépésről lépésre vittek minket közelebb célunkhoz, a közös projekt megvalósításához. Bár eredeti tervemen módosítanom kellett - lévén a lett partnerrel nem tudunk közös finnugor projektet készíteni -, de új témánkkal is rendkívül elégedett vagyok, főképp azért, mert ennél még több tantárgyi területet tudunk érinteni, s így közös munkánk még érdekesebb és hasznosabb lesz diákjaink számára. Nagyon örülök annak is, hogy a finn és a lett diákoknak bemutathatjuk majd a magyar kultúrtörténet egy olyan részletét, ami a külföldiek számára általában nem ismert. A szemináriumon rengeteg hasznos tudást (a módszertantól az applikációkig) és nemzetközi kapcsolatot szereztem, amit a jövőben igyekszem a legjobban kamatoztatni az oktatásban. Ez a négy nap a nyelvtudásom fejlesztése szempontjából is igen hasznos volt, hisz magyar-történelem szakos tanárként ritkán nyílik módom ennyire intenzíven, ilyen magas szinten használni az angol nyelvet. Minden tanárnak csak ajánlani tudom, hogy vegyen részt hasonló rendezvényeken, s amennyiben lehetőségem nyílik rá, a jövőben is szeretnénk eTwinning szemináriumra menni. 

Ezúton is hálásan köszönöm a lehetőséget, hogy részt vehettem az eTwinning lettországi szemináriumán! 


Sándor Zsolt